Jak działają powiadomienia push? Wyjaśniamy!

Powiadomienia PUSH, które pojawiły się nie tak dawno temu, pozwalają na wysyłanie powiadomień do użytkowników z użyciem przeglądarki internetowej. Mają wiele zalet, zarówno dla ich nadawcy, jak i ich odbiorcy, dlatego tez firmy bardzo chętnie z nich korzystają. Wyjaśniamy jak działają powiadomienia PUSH i dlaczego warto ich używać.

Powiadomienia PUSH – co to takiego?

Powiadomienia PUSH to stosunkowo nowy sposób utrzymywania kontaktu z klientami, nastawiony na odbiorców internetowych, ponieważ wiadomość PUSH wysyłana jest przez przeglądarkę www. Mogą one też mieć formę powiadomień z aplikacji mobilnych. Oprócz tekstu,
w powiadomieniu PUSH może się także znaleźć link czy grafika.

Czas wyświetlania wiadomości PUSH zależy od tego, co sami ustalimy. Czas potrzebny na otwarcie takiej wiadomości wynosi mniej niż minutę, dlatego też takie powiadomienie jest bardzo skuteczne. Użytkownik, który musiałby czekać zbyt długo na otwarcie wiadomości, z pewnością zrezygnowałby z tej czynności, co oznaczałoby stracone środki wydane na reklamę, która nie przekłada się na zakup.

W przypadku powiadomień PUSH nie musimy się martwić zgodami marketingowymi RODO, dlatego że wysyłając taką wiadomość przyznany jest nam konkretny adres IP, nie dane użytkownika. W tej sytuacji nie dochodzi do przetwarzania danych osobowych. Użytkownicy, dostający powiadomienia PUSH już wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie takich wiadomości, zgadzając się na używanie danego serwisu.

Jak wykorzystać wiadomość PUSH?

Jeżeli nie jesteśmy w stanie lub nie chcemy wydawać dużych pieniędzy na marketing masowy, warto zastanowić się nad wykorzystaniem wiadomości PUSH.

Jakie mogą być zastosowania takich powiadomień? Praktycznie każda branża zyska na używaniu tej formy marketingu, dlatego że jest to szybka forma informacji o promocjach, wyprzedażach, najnowszych wydarzeniach czy alertach.

Według raportu Email Signup Benchmarks z 2017 roku, tylko 1,95% internautów decyduje się zapisać na newsletter. W przypadku powiadomień PUSH nawet 5-10% internautów podejmuje decyzję o zapisie. Jaki jest tego powód?

Nasze skrzynki mailowe są przepełnione, dlatego też nie chcemy dostawać maili od jeszcze jednego nadawcy. W przypadku powiadomień PUSH nie musimy martwić się spamem, bo zapis trwa tylko 2 minuty i nie potrzebujemy przechowywać wiadomości w swoim telefonie.

Możesz także wykorzystać wiadomość PUSH do sprawdzenia, który z Twoich klientów jest nieaktywny i nie pojawiał się na Twojej stronie internetowej przez długi czas, a później wysłać powiadomienia PUSH z rabatem, w ramach zachęty do powrotu do sklepu.

Wysyłam powiadomienia PUSH – co to da mojej firmie?

W internecie często pojawia się pytanie: Wysyłam powiadomienia PUSH – co to da mojej firmie? Taka forma reklamy jest naprawdę tania, bo cena bazuje na ilości wyświetleń. SerwerSMS.pl nalicza kwotę 1 zł za 1000 wyświetleń. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy – dzięki powiadomieniom PUSH jesteśmy w stanie dotrzeć do 80% internautów! Dlatego też jest to metoda marketingowa warta wypróbowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button